מדי שנה נאלצים אלפי אנשים להתמודד עם הכרזה של פשיטת רגל. מדובר באנשים פרטיים שמצבם הכלכלי התדרדר ועל כן הם נאלצים להתמודד עם סיטואציה בעייתית זו. הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי טומנת בחובה לא מעט מגבלות, אך כפי שנוכל לראות מיד, מדובר גם באלמנט מאוד חשוב מבחינה חברתית שנועד להקל על אנשים במצב זה.

פשיטת רגל לאדם פרטי נובעת מסיטואציה לפיה, בן אדם לא מסוגל לעמוד בתשלום החובות שלו ועל כן הוא מבקש הגנה מפני תביעות. הרעיון הוא, שכל אדם אשר חייב כספים ואין לו אפשרות לשלם אותם, לא יצטרך להתמודד עם תביעות אינסופיות לתשלום החובות. לכן הוא מבקש שיכריזו עליו כפושט רגל ובמידה והוא אכן מתגלה שהוא לא יכול לעמוד בתשלום החובות, אין לו הכנסה מספיקה, נכסים או חסכונות, הרי שהוא מגיע להסדר חובות עם הנושים, כך שהם מוותרים על חלק משמעותי מהחוב שלו כלפיהם ומנגד, הוא מוגבל מבחינה כלכלית, בין היתר, בחשבון הבנק שלו, היכולת שלו להוציא כסף ולבצע פעולות כלכליות מסוימות שכל אדם רגיל יכול לעשות.

סוף התהליך של פשיטת רגל לאדם פרטי, מתבצע כשמגיעים לסגירת תיקים בהוצאה לפועל. בשלב זה, בעל החוב החזיר את כל מה שהוא מתבקש ועל כן ניתן לסגור את התיקים שנפתחו נגדו, והוא יכול לחזור לפעילות כלכלית רגילה. יש לציין שסגירת תיקים בהוצאה לפועל מתבצעת לא רק במקרים של פשיטת רגל אלא גם במצבים בהם אדם לא עמד בתשלום חוב מסוים, מסיבה כלשהי ונפתח נגדו תיק, כל עוד הוא לא שילם את החוב, התיק עומד בעיניו, ויכול להגביל אותו מבחינה כלכלית. כשהוא מסדיר את תשלום החוב, אז ניתן להגיש בקשה לסגירת התיק.

יש להדגיש עוד, שאדם פרטי אשר נושא בחובות, יכול לדרוש הפטר מחובות, במקרה והוא לא יכול לעמוד בהחזרים שלהם כפי שנקבע על ידי הוצאה לפועל, זאת למרות ההסדר, הרי שמצבו הכלכלי לא מאפשר זאת. הרעיון של הפור מחובות הוא לאפשר לבעל החוב להתחיל דף חדש מבחינה כלכלית.

לסיום, אם אתם רוצים לדעת אודות פשיטת רגל לאדם פרטי או הפטר מחובות, אתם מוזמנים לפנות אלי, עו"ד שי גרוס ואני אשמח לעמוד לרשותכם. אני אשמח לעזור לכם בכל נושא ולייצג אתכם אל מול רשות ההוצאה לפועל וכן מול גורמים אחרים על פי הצורך.
מוזמנים לקרוא בנוסף:
סגירת תיק בהוצאה לפועל

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.