על אדם שנכנס להתחייבויות כלכליות שאינו מסוגל יותר לפרוע, כמו למשל השארת צ'קים ללא כיסוי, ניתן להכריז כעל מוגבל באמצעים. כשהדבר מגיע לכדי ניהול תיק בהוצאה לפועל, רשאי רשם ההוצאה לפועל להטיל מגוון הגבלת במטרה להבטיח את פירעון החוב ומניעת כניסה לחובות חדשים. מכיוון שלכניסה לעסקה מסוימת אם אדם שבתהליך הזה יש משמעויות רבות, קיים מאגר שבו ניתן לבצע בדיקת חייב מוגבל באמצעים.
אדם שמתנהלים כנגדו הליכים בהוצאה לפועל ורשם ההוצאה לפועל הכריז עליו כמוגבל באמצעים, יזדקק לשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום ההוצאה לפועל כדי שיעזור לו להתמודד עם ההגדרה ואולי אף להוביל לביטולה. אם החייב הוכרז כמוגבל, פרטיו יירשמו במרשם של חייבים מוגבלים באמצעים. המרשם פתוח לציבור בכל לשכת הוצאה לפועל, וניתן גם לשלוח שאילתה אונליין באמצעות אתר אינטרנט ייעודי. הרישום מכיל את שם החייב, מספר תעודת הזהות שלו, כתובתו ומשלח ידו, תאריך ההכרזה עליו כמוגבל באמצעים, מספר תיק ההוצאה לפועל שבו ניתנה ההכרזה, וסכום החוב.
כל אחד יכול לקבל מידע מן המרשם לפי שאילתה כאמור, אך מי שמעוניין לקבל את המידע חייב להזדהות במספר תעודת הזהות שלו ובפרטים מזהים נוספים. כדי לבצע את השאילתה יש להצטייד במספר תעודת הזהות של שלגביו מעוניינים לבצע בדיקת מוגבל באמצעים. רישום פרטיו של אדם ממרשם בדיקת חייב מוגבל באמצעים תימחק במקרים של פירעון חוב, ביטול ההכרזה או במקרים אחרים הנתונים להחלטתו של הרשם.
בין ההגבלות שיכול רשם ההוצאה לפועל להטיל על אדם שנמצא במאגר בדיקת חייב מוגבל באמצעים ניתן למנות עיכוב יציאה מהארץ, הגבלת החייב כלקוח מוגבל מיוחד, כמשמעותו בחוק צ'קים לא כיסוי, התשמ"א-1981, הגבלת החייב מלעשות שימוש בכרטיסי אשראי, וכן חייב שהוכרז כמוגבל באמצעים לא יוכל לייסד תאגיד ולא יהיה בעל עניין בתאגיד אלא אם כן הרשם אישר זאת מראש.
במשרד עורך הדין שי גרוס מסייעים למי שמופיע במאגר בדיקת חייב מוגבל באמצעים. אם אתם בכל שלב של טיפול בתיק בהוצאה לפועל, פנו לצוות המשרד שמעניק שירות משפטי בכל התהליכים בטלפון או במייל, וקבלו ליווי משפטי מצוות מוביל בתחום.
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.